[O1] Octavia Tour 2010 a filtr cząstek stałych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Octavia Tour 2010 a filtr cząstek stałych

    słuchajcie ja odpadam z chipa ponieważ mam blokade na sterowniku a nie chce na razie w niego ingerować. Z tego tytułu zwolnił się termin w czwartek, tj. 23.09.2010 na 9:00.
    Jeżeli są chętni proszę o info do mnie, tylko proszę o pewne propozycje.

  • #2
    [O1] Octavia Tour 2010 a filtr cząstek stałych

    Witam!

    Przepraszam, ale przeszuklaem forum i jedni pisza, ze ma, a inni, ze nie. Nie wiem jak jest/bedzie w tym roku.
    Przymierzam się do zakupu Octavii Tour 1.9 TDI, nowej z salonu w Polsce, 2010. Czy bedzie w niej filtr czastek stalych? W salonie mowia, ze nie, ale wole zapytac szanownych kolegow.

    Boje sie tego diabla.

    Dziekuje za informacje.

    pozdrawiam,
    gmwojcik

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      W OI nie ma DPF-a Te silniki na sile spelniaja EURO4 chyba obecnie i DPF-a miec nie musza.


      Dopiero OII ma i to tez nie kazda. Na ta chwile seryjnie jest z silnikami CR, a silniki PD ma po staremu.


      Jednak jak chcesz kupic OI Tour TDI to przemysl ten zakup 10 razy, bo kupujesz auto ktore od 3 lat mowia ze skoncza produkowac, wyglada ze beda go robic jeszcze za rok, ale to jest juz po czesci historia motoryzacji siegajaca czasow Golfa II. OII jest drozsza, ale to o wiele nowoczesniejszy samochod, w dodatku duzo bezpieczniejszy.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • romman
        Ambiente
        • 2009
        • 201

        #4
        Maicroft, Możesz też napisać, że sięga czasów Forda T a i tak niewiele z tego wynika. Nawet dzisiaj - nie jest to konstrukcja nieudana, albo mocno przestarzała na tle innych nowczesnych maszyn. Nie przesadzajmy.

        Jest na bebechach Golfa IV i jest przede wszystkim tania w eksploatacji i niezawodna. A taka ma być, jak ktoś ją wybiera.

        Inna sprawa - mając do wydania kasę na diesla w O1 zastanowiłbym się nad OII w benzynie.

        Komentarz

        • filipT
          Rider
          • 2010
          • 554

          #5
          Zamieszczone przez romman
          Inna sprawa - mając do wydania kasę na diesla w O1 zastanowiłbym się nad OII w benzynie.
          amen.
          wszystko zależy od intensywności eksploatacji
          Mój Szkodnik

          Komentarz

          • Paweł T
            Elegance
            • 2006
            • 784

            #6
            sprzedawca polecał 1,4tsi przy,
            po obliczeniach wyszło nam że diesel zwróci się po 90kkm
            TDI ASV 140KM 300Nm

            Komentarz

            • wocek
              Rider
              • 2006
              • 342
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez gmwojcik
              Czy bedzie w niej filtr czastek stalych?
              Zamieszczone przez Maicroft
              Dopiero OII ma i to tez nie kazda. Na ta chwile seryjnie jest z silnikami CR, a silniki PD ma po staremu
              Tam gdzie na tabliczce identyfikacyjnej znajduje się kod 7GG to jest to autko na pewno z DPF-em
              wocek

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                W OI nie ma DPF-a Te silniki na sile spelniaja EURO4 chyba obecnie i DPF-a miec nie musza.


                Dopiero OII ma i to tez nie kazda. Na ta chwile seryjnie jest z silnikami CR, a silniki PD ma po staremu.
                Ja zakupilem niedawno Octavie I z 2002 r. 1,9 TDI 110 KM i posiada DPF-a, zdazylem sie zorientowac na forum, ze jest to rzadkosc, ale ja taka wlasnie mam.
                Nie powiem za wiele na temat filtra, tyle co wiem mozna wyczytac na stronie skody o tym wlasnie filtrze. Autkiem przejechalem dopiero ponad 1000 km i napewno nie jest zmulone, do 100 - 10,5 sek. a maksymalnie jechala 210 km/h.
                Obawy mozna miec jesli jezdzi sie malo a auto posiada DPF, wtedy trzeba przegonic raz za czas autko na dluzszym odcinku w odpowiednim zakresie obrotow, aby filtr mogl sie oczyscic. Ale powiem szczerze, ze poki co te informacje znam raczej z teorii, czas pokaze.

                Komentarz

                • wocek
                  Rider
                  • 2006
                  • 342
                  • Audi

                  #9
                  Zamieszczone przez Golas27

                  Ja zakupilem niedawno Octavie I z 2002 r. 1,9 TDI 110 KM i posiada DPF-a, zdazylem sie zorientowac na forum, ze jest to rzadkosc, ale ja taka wlasnie mam
                  Jesteś pewien :?: :?: :?: Pierwszy raz się z taką wypowiedzią co do modelu i rocznika spotykam :shock: Prosze Cię zobacz na tabliczkę tak jak pisałem wcześniej, bo samochody wyposażone w filtr można rozpoznać po tym kodzie
                  wocek

                  Komentarz


                  • #10
                    Tak sprawdze to przy najblizszej okazji dla 100% pewnosci, bo aktualnie nie mam auta pod blokiem do czasu przerejestrowania. Opieram sie na tym co mowil sprzedawca w niemczech, tym co pisalo w ogloszeniu i tym co mowil facet pomagajacy mi sprowadzic auto. Mylse ze w tej kwestii nie bylo by powodu do klamstw bo ja akurat wolalbym auto bez DPF-a.
                    Podobno zdarzaly sie te wersje, ale wlasnie na zachodzie, a stamtad mam autko.


                    Wlasnie przegladalem tlumaczenia papierow i jest napisane "Pojazd zostal wyposazony w urzadzenie oczyszczajace spaliny firmy ble ble ble....TYP:HJS/DPF-01 PM2"
                    Tak wiec najwidoczniej wlasnie jest DPF, ale ciekawi mnie ze filtr zalozono dopiero w 2007 r. Czyzby wtedy nastapily tam jakies zmiany w przepisach?!?!

                    Komentarz

                    • wocek
                      Rider
                      • 2006
                      • 342
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez Golas27
                      Podobno zdarzaly sie te wersje, ale wlasnie na zachodzie, a stamtad mam autko
                      I tak jestem zaskoczony :shock: :shock: :shock:
                      Czekam na info
                      wocek

                      Komentarz


                      • #12
                        Info dopisalem po wyzej, nie chce zeby kolega sie obrazil ze zasmiecam mu temat.

                        Komentarz

                        • wocek
                          Rider
                          • 2006
                          • 342
                          • Audi

                          #13
                          Tak wiec najwidoczniej wlasnie jest DPF, ale ciekawi mnie ze filtr zalozono dopiero w 2007 r. Czyzby wtedy nastapily tam jakies zmiany w przepisach?!?!
                          I tu masz odpowiedż bo 01 seryjnie na pewno nie było FAP

                          [ Dodano: Pon 29 Mar, 10 17:28 ]
                          Zamieszczone przez Golas27
                          nie chce zeby kolega sie obrazil ze zasmiecam mu temat.
                          Kolega pyta a my staramy się udzielić rzetelnej odpowiedzi :bow
                          wocek

                          Komentarz

                          • Morgoth
                            L&K
                            • 2010
                            • 1116

                            #14
                            Zamieszczone przez Golas27
                            Tak wiec najwidoczniej wlasnie jest DPF, ale ciekawi mnie ze filtr zalozono dopiero w 2007 r. Czyzby wtedy nastapily tam jakies zmiany w przepisach?!?!
                            Ja masz auto z Niemiec, to owszem wprowadzono mniej więcej wtedy strefy zielone w kilku dużych miastach. Do tych stref nie mogły wjeżdżać auta nie spełniające którejś tam normy czystości spalin, nie pomnę szczegółów o co tam chodziło, bo Euro 4 jest od 1 października 2006 r. a Euro 5 od 1 października 2009 r. Może w Reichu możliwe było doposażenie auta w taki filtr, żeby mieszkańcy mogli dojechać pod dom.

                            BTW z tymi strefami był niezły ubaw, bo auta francuskie miały filtry DPF, a niektóre nowe modele niemieckie nie, więc w niektórych miastach wprowadzenie stref przesunięto w czasie (np. w Stuttgarcie), wtedy ludzie dostali czas na założenie DPF.
                            Morgoth

                            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                            G.B.Show

                            Komentarz

                            • Yarek
                              Elegance
                              • 2005
                              • 992

                              #15
                              Zamieszczone przez Golas27
                              Ja zakupilem niedawno Octavie I z 2002 r. 1,9 TDI 110 KM i posiada DPF-a, zdazylem sie zorientowac na forum, ze jest to rzadkosc, ale ja taka wlasnie mam.
                              Nie powiem za wiele na temat filtra, tyle co wiem mozna wyczytac na stronie skody o tym wlasnie filtrze. Autkiem przejechalem dopiero ponad 1000 km i napewno nie jest zmulone, do 100 - 10,5 sek. a maksymalnie jechala 210 km/h.
                              Obawy mozna miec jesli jezdzi sie malo a auto posiada DPF, wtedy trzeba przegonic raz za czas autko na dluzszym odcinku w odpowiednim zakresie obrotow, aby filtr mogl sie oczyscic. Ale powiem szczerze, ze poki co te informacje znam raczej z teorii, czas pokaze.
                              moim zdaniem na 99% nie masz DPFa, myślę, że po prostu zostałeś wprowadzony w błąd przy zakupie, bo fabrycznie to tam nigdy nie było filtra...
                              no chyba że:

                              [ Dodano: Pon 29 Mar, 10 18:50 ]
                              Zamieszczone przez Golas27
                              Wlasnie przegladalem tlumaczenia papierow i jest napisane "Pojazd zostal wyposazony w urzadzenie oczyszczajace spaliny firmy ble ble ble....TYP:HJS/DPF-01 PM2"
                              Tak wiec najwidoczniej wlasnie jest DPF, ale ciekawi mnie ze filtr zalozono dopiero w 2007 r. Czyzby wtedy nastapily tam jakies zmiany w przepisach?!?!
                              :shock:
                              Dołożono DPFa do silnika który go nie miał? Kurde, przecież to nie takie hop-siup, trzebaby zmienić soft, dołożyć trochę części, przerobić układ wydechowy...?
                              . pzdr Jarek
                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Golas27, Masz uzywke i mozliwe ze jakis Gebels cos tam nagrzebal, ale nie wsadzila go tam fabryka, bo po pierwsze ten sterownik silnika nie ogarnia tematu DPF. To chyba taki lepszy katalizator


                                Pewnie cos takiego.


                                romman, Jezdzilem troche OI wiec jakies pojecie mam, szwagier ma OI to tez widze i mam porownanie. Fiat Panda tez mial byc tani i jest ponoc tani, 5tys tanszy niz OI :lol: a jest takim syfem ze zal sie robi wydanych 40tys PLN 8)
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Masz uzywke i mozliwe ze jakis Gebels cos tam nagrzebal, ale nie wsadzila go tam fabryka, bo po pierwsze ten sterownik silnika nie ogarnia tematu DPF. To chyba taki lepszy katalizator
                                  Wyglada na to ze masz racje, faktycznie to "cos" chyba jest z tej firmy w linku, ale w papierach pisze wyraznie DPF, moze to jakas odmiana, prostsza dokladana bo jak napisal MORGOTH w niemczech kiedys tam wprowadzono strefy zielone, a mysle ze autem jezdzil ktos zawodowo (biorac pod uwage doposazenie) i najwyrazniej jego auto musialo spelniac normy. Ciekawe jest to ze w dowodzie jest norma EURO 3 ale juz na szybie naklejone EURO 4, no coz straszny ganimatjas z tym wszystkim. Wychodzi na to ze auto nie mialo, ale juz ma cos jakby DPF.
                                  Ciekawi mnie tez czy ktos sie z czyms takim spotkal, czy o ten filtr HJS/DPF trzeba dbac tak samo jak o fabryczne DPF-y.

                                  Komentarz

                                  • filipT
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 554

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Golas27
                                    Obawy mozna miec jesli jezdzi sie malo a auto posiada DPF, wtedy trzeba przegonic raz za czas autko na dluzszym odcinku w odpowiednim zakresie obrotow, aby filtr mogl sie oczyscic. Ale powiem szczerze, ze poki co te informacje znam raczej z teorii, czas pokaze.
                                    oglądałem w tvnie turbie ( turbo kamera ) człowiek miał problem z filtrem cz. stałych ( co prawda w volvo ), a niestety jest to część eksploatacyjną, niepodlegająca gwarancji.

                                    Paweł T, liczone było samo użytkowanie czy ewentualne naprawy które muszą się zdarzyć, nie ma bata.
                                    Mój Szkodnik

                                    Komentarz

                                    • progressowy
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 453

                                      #19
                                      Zamieszczone przez filipT
                                      Zamieszczone przez Golas27
                                      Obawy mozna miec jesli jezdzi sie malo a auto posiada DPF, wtedy trzeba przegonic raz za czas autko na dluzszym odcinku w odpowiednim zakresie obrotow, aby filtr mogl sie oczyscic. Ale powiem szczerze, ze poki co te informacje znam raczej z teorii, czas pokaze.
                                      oglądałem w tvnie turbie ( turbo kamera ) człowiek miał problem z filtrem cz. stałych ( co prawda w volvo ), a niestety jest to część eksploatacyjną, niepodlegająca gwarancji.

                                      Paweł T, liczone było samo użytkowanie czy ewentualne naprawy które muszą się zdarzyć, nie ma bata.
                                      Ty wierzysz telewizji? ops: Volvo nawet nie ma kontrolki informującej o przekroczeniu progu % zapełnienia filtra i dlatego dochodziło do zapchania. Ja mam kontrolke ktora zasygnalizuje zapelnienie filtra. I pomoge wtedy mu to wypalic.
                                      P.S. Do tej pory nie musiałem nic pomagac. :wink:
                                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14891
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Nie słyszałem o DPF w O1.

                                        A do pozostałych wątków, faktycznie O1 jest mniej nowoczesna od O2, ale wcale nie znaczy to, że jest porażką. Prosta konstrukcja (na marginesie z najlepszych czasów Golfa), ma swoje zalety (w sumie mała awaryjność i tanie naprawy).
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • progressowy
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 453

                                          #21
                                          Kupuj O1 ja Ci sie podoba. A z silnika 1,9tdi bedziesz zadowolony nawet wtedy jak bedzie miał dpf. Ja go mam i nie narzekam. Zero kopcenia z rury.
                                          Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez progressowy
                                            Kupuj O1 ja Ci sie podoba. A z silnika 1,9tdi bedziesz zadowolony nawet wtedy jak bedzie miał dpf. Ja go mam i nie narzekam. Zero kopcenia z rury.
                                            No moja wlasnie czysciutko pluje przez rurke.

                                            Komentarz

                                            • ccLot
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 334

                                              #23
                                              Witam

                                              odgrzeje trochę kotleta.

                                              Przeglądałem sobie etką i znalazłem taki oto numer 1J0254800 X i hasło filtr cząstek stałych.
                                              jak ktoś chce to mogę wysłać na maila zrzut ekranu z etki

                                              Pozdrawiam.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                              Komentarz

                                              Pracuję...